Fiatalos lendület

Fiatalos lendület, a fiatalok bevonása – gyakran halljuk, ugye? Feleljünk meg az ügyfelek új igényeinek! Terjesszük ki az ökoszisztémánkat! Működjünk együtt az új, rugalmas startup cégekkel!

Mik a céljaink és az eszközeink, milyen eredményeket és hogyan érhetünk el?

Jobb kapcsolatot akarunk kiépíteni a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel, és egyre inkább figyelembe kell vennünk változó szokásaikat és az új generációkat, akik megjelennek a célcsoportunkban. Megváltoztak az információ megszerzésével és az értékelésével kapcsolatos szokások, másképp hozzák a döntéseiket. Felértékelődött a közösségek (az online közösségek) szerepe. A jó eredmények elérése érdekében értenünk kell a működésüket -– sőt, ez sem elég, benne is kell lennünk, el kell sajátítanunk ezt az új kultúrát. Ez vonatkozik magunkra is és az egész szervezetre is.

Azt mondjuk, hogy “fiatalos” lendületre van szükség, azt várja el a piac. Ezt a fiatalos lendületet létre kell hozni a cégen belül is, és ez nem egyszerű. Megkövetel egy újfajta együttműködést, ami keresztül tud hatolni a szervezeti struktúra korlátain, és meg tud mozgatni sok embert.

Meg kell találni azokat, akik erre fogékonyak, és be kell vonni őket az újfajta együttműködésbe. Erősíteni kell őket ebben, és a vezetőket is be kell vonni.

Sokan szkeptikusak a megvalósítással kapcsolatban, és kételkednek abban, hogy hoz-e eredményt az erőfeszítésük. Saját tapasztalatom azt mutatja, hogy megvalósítható az eredményes belső közösségi együttműködés.

Mire alapozom ezt?

  • Több éves gyakorlati tapasztalatomra: részt vettem egy nemzetközi rendszer bevezetésében és sikerre vitelében, az első tízben voltam több tízezer tag közül eredményességben.
  • Kialakítottuk az eredmények mérését is -– ezt természetesen elvárta az üzleti vezetés.
  • Kitapasztaltam és sikeresen használom ezeket a módszereket (LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+).

Mire van szükség?

  • Természetesen kell a vezetői elhatározás. Nem feltétlenül kell a felső vezetéssel kezdeni, a kiindulási pont lehet egy részterület is. A teljes szervezetre való kiterjesztést a tapasztalatok alapján tehetjük meg.
  • Találjuk meg azokat, akik már rendelkeznek ilyen tapasztalattal (például: alaposan ismerik és jól használják a LinkedIn, a Google+, a Facebook és a Twitter lehetőségeit). Fel kell készíteni őket az újfajta, céges használatra (vannak eltérések a privát használattól).
  • Ők lesznek az úttörők, a “reverse mentoring” velük indul.
  • Találjuk meg azokat az idősebb kollégákat, akik nyitottak a párbeszédre, a vitára, a tudásuk megosztására és a tanulásra. Ezek általános tulajdonságok, és nem függenek a technológiától. Őket tudjuk leghamarabb bevonni, hiszen megvan a saját belső igényük.
  • Adjunk lehetőséget az embereknek a szorosan vett szervezeti struktúrától, munkakörtől és konkrét munkától független beszélgetésre, együttműködésre. Bátorítsuk őket! Ha vannak ennek szilárd korlátai, akkor tegyük azokat átjárhatóvá.
  • Tervezzük meg a mérést, és rendszeresen értékeljük az eredményeken kívül magukat a mérési módszereket is.
  • Terjesszük ki a fiatalos lendületet az egész szervezetre!
  • Amikor már késznek érezzük magunkat, vonjunk be külső partnereket is az együttműködésbe. Ők további lendületet adnak a cégnek, és szélesítik a hatókörünket.

A belső változás nem csak fiatalos lendületet ad a cégnek, hanem a külső kapcsolatokban is meglesz az eredménye. Gyakorló terepül is szolgál, az itt megszerzett tudás és tapasztalat hozzásegíti az embereket a közösségi térben való okos és biztonságos mozgáshoz, az ügyfelekkel és vevőkkel való újfajta kapcsolatok kialakításához, az új igényeiknek való megfeleléshez.

A tudásunk közösségi módszerekkel való kezelése, fejlesztése és megosztása kézzel fogható eredményeket is hoz. Ezek megjelennek a külső kapcsolatokban és a belső munkában, projektekben is. Gyakorlati tapasztalataimat és a téma kutatása révén bővített tudásomat felhasználva mozdítom elő a megoldás megtervezését, a bevezetését és az eredményes használatát.

Kitekintés:

Szívesen veszem az ezzel a témával kapcsolatos érdeklődését. Itt is küldhet nekem kérdéseket és megjegyzéseket:

Reklámok

7 thoughts on “Fiatalos lendület

  1. Visszajelzés: Fiatalos lendület vagy megfiatalodás? | palkerekfy

  2. Visszajelzés: Kalandozások kora? | palkerekfy

  3. Visszajelzés: Vezetők vs. “digitális világ” (ha egyáltalán…) | palkerekfy

  4. Visszajelzés: Boldog, békés karácsonyt kívánok! | Kerékfy Pál

  5. Visszajelzés: Mi volt tavaly? Mi lesz idén? | Kerékfy Pál

  6. Visszajelzés: Vezetés és közösségi együttműködés? | Kerékfy Pál

  7. Visszajelzés: Jó beszélgetés | Kerékfy Pál

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s